lalalala.reismee.nl

Een enkeltje Antwerpen-Amsterdam-Hannover-Minsk-St.-Petersburg aub. Nee, geen reductie.

Weet je wat er heerlijk is aan een driedaagse treinreis? Dat je nadien een bovenmatige appreciatie hebt voor een warme douche, ruimte om je koffer open en dicht te doen, en een twins-bed dat je mits een kleine verhuis tegen een ander twins-bed kan schuiven voor een inslaap-lepeltje-lepeltje. Niettemin was het een fijn begin van de reis, en een goede oefening om straks vier dagen en vijf nachten op een trein door te brengen. Nu weten we dat het geen goed idee is om je onderbroeken, je washandjes, je pyjama, je toiletgerief, je oordopjes en je medicijnen allemaal op een andere plek te bewaren. Zondag maken we overlevingspakketjes voor de volgende treinreis, en daar is al grondig over nagedacht. We waren bij het pakken vast te veel in beslag genomen door het maken van onze koffer-in-een-koffer met tarwe- en melkvrij eten. We hebben meerdere soorten speltcrackers mee, biobroodbeleg, hopen tarwevrije graanrepen, cornflakes, sojamelk en zelfs drie geniepig meegesmokkelde zwarte tomaten van Marcia’s grote trots: haar tomatenplanten van biologische oerrassen op ons terras. Jammer genoeg hebben die nogal laat vruchten gemaakt dit jaar, en waren deze drie verstekelingen dus eigenlijk een troostprijs. Deze ochtend zat mijn liefste dus haar eigen tomaten tevreden te schikken naast wat haring en lauwe aardappelen van het ontbijtbuffet.

Nu moet ik wel zeggen: ik heb fantastische medicijnen! Nee, niet die kalmeerpillen met passiflora (hoewel), maar Norgitan Travel. Want ondanks onze voorraad heb ik het toch niet kunnen laten dingen te eten waarvoor ik intolerant ben (zoals het hotelontbijt), maar ik heb nog geen enkel maagpijntje of buikkrampje kunnen gewaarworden. Ik denk dat ik net m’n lievelingsmedicijn heb ontdekt!

Trouwens, ik ben vergeten oorbellen mee te nemen op reis. Niet erg natuurlijk, een goede reden om er nieuwe te kopen. Maar een korte blik op de oorlellen van de Russische vrouwen leert al snel: niet hier. Hoort thuis in hetzelfde rijtje als: de Russische vrouwen zijn er erg goed in hun natuurlijke schoonheid te verdoezelen (en niet met kleren).

Tot snel,

Jill

Reacties

Reacties

Cin

Heerlijk om te volgen, net of ik een beetje meereis ;).

Birgit

Hey Marcia, je bent intolerant voor een aantal dingen lees ik net, weet dus niet of je noedels mag eten. Op de transmongolie-express vind je dus overal heetwatertanks. Als je lief lacht naar de provodnikas mag je gratis bijvullen. Heb je thermos bij ;-).

corre

ik dacht al, waar zijn die tomaten naar toe?!

Lin

Zo leuk om te lezen over jullie avonturen!
Ik kijk al uit naar de volgende post en foto's!

BTW: Mattia kan Rusland al aanduiden op de wereldkaart!

Cynthia

dat is toch wat anders dan onze (luxe)kampeervakanties! Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien.

Flor en Abdon

Wij vinden beiden dat jullie journalisten moeten worden.
Héél goede pennen en plezant om te lezen.
Plezant om te volgen.
Dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours